entitas socials

ECAS i la Taula Tercer Sector consideren inacceptable la normalització de la situació de les persones sense llar i exigeixen accions urgents per garantir els seus drets. Reivindiquen la necessitat d’un marc legal i recursos efectius per erradicar el sensellarisme i apel·len a la responsabilitat de les administracions.

Les entitats socials (ECAS i la Taula Tercer Sector) han publicat un comunicat en què consideren inacceptable la normalització de la situació de les persones sense llar a l’aeroport de Barcelona, especialment per la falta d’un dispositiu d’acompanyament social i alternatives de pernoctació prèvies a la “prova pilot” que les deixa en situació de vulnerabilitat. Apel·len a la responsabilitat de les administracions públiques per garantir els drets humans i critiquen que la millora econòmica no es tradueixi en benestar per a tothom.

Evidencien que el Marc d’acció per a l’abordatge del sensellarisme a Catalunya, aprovat el 2022, no s’ha desplegat completament i no dóna resposta a les situacions que s’incrementen i es cronifiquen. Tot i això, celebren la tornada a registrar al Parlament de la Proposició de Llei per erradicar el sensellarisme, impulsada per entitats socials i acadèmics, i demanen accelerar-ne l’aprovació per garantir drets bàsics com l’accés a un espai residencial digne.

Les entitats també reivindiquen el seu paper en l’acompanyament a les persones sense llar i en els espais tècnics i polítics, lamentant haver conegut la situació a través dels mitjans. Finalment, demanen evitar l’ús de termes com “insalubritat” o “inseguretat” per no estigmatitzar les persones en situació de pobresa i exclusió.

Us convidem a descarregar el comunicat en el següent enllaç.