dades_dones

Amb motiu del 8 de març del 2026, des del CAB presentem l’anàlisi de les dades de l’associacionisme barceloní a partir de les Dades recollides al portal DadesxAssociacions.

Amb motiu del 8 de març, des del CAB presentem l’anàlisi de les dades de l’associacionisme barceloní a partir de les Dades recollides al portal DadesxAssociacions.

L’anàlisi de les dades de l’as sociacionisme barceloní revela que les dones no només tenen una presència majoritària a la base social, sinó que exerceixen una militància activa i un lideratge transformador. Les dades refermen que l’associacionisme de dones a Barcelona és un espai de resistència i empoderament. El sector garanteix espais d’autoritat femenina que encara manquen en el conjunt del teixit social i compta amb una base militant jove i activa. El repte pendent continua sent el trencament del sostre de vidre en els òrgans de govern del sector associatiu general i la descentralització de la xarxa cap a tots els barris de la ciutat.

A més de l'informe, en el portal DadesxAssociacions trobareu dades del grau d'implicació de les persones participants en les entitats per sexe i el grau d'implicació de les persones participants en les entitats per edat, així com el sexe i edat de les persones que participen en les entitats.

Pots consultar l'Informe CAB - La Força de l’Associacionisme de les dones a Barcelona en aquest enllaç.

Finalment, d'una banda us convidem a que aprofiteu els recursos que ofereix Torre Jussana per incorporar la perspectiva de gènere en la vostra organització. D'altra banda, aprofitem per difondre el programa "Camí de la Solidesa 2026" adreçat a projectes liderats per dones que ja estan en funcionament i es troben en fase de consolidació i creixement. 
 

Etiquetes