Des del passat mes d'octubre totes les persones jurídiques estan obligades a relacionar-se amb les administracions a través de mitjans electrònics com el certificat digital. Les associacions no n'han estat una excepció i, per tant, també han de disposar del certificat digital per realitzar tràmits habituals en el seu dia a dia, com sol·licitar una subvenció o fer el pagament d'impostos.  Si bé és cert que el certificat digital facilita molt els tràmits amb les administracions, el fet que sigui obligatori també comporta problemes. Un d'ells és el cost del tràmit. Però també cal tenir en compte les dificultats que tenen les associacions per tal d'obtenir-lo.  Per aquest motiu, des del CAB demanem facilitar els tràmits per obtenir el certificat digital i la seva gratuïtat. Consulteu el posicionament complet. Us animem a que el compartiu!

 

En el comunicat hi exposem els problemes que comporta la obligatorietat del certificat, entre els quals el seu preu (prop de 40 euros en total) i el fet que en el cas de les associacions és habitual que l'obtenció del certificat s'hagi de repetir sovint en un termini de temps relativament curt

Des del CAB ens posem a disposició de les diferents administracions per tal de contribuir a fer efectives les propostes que fem en el posicionament.